مجله اینترنتی Info Panel
 
:::مجــله ای بــرای هــمه ایــرانــیان:::

اخبار

موبایل

کامپیوتر

دوربین اتومبیل
دانلود موزیک
عکس آشپزی

مدل لباس

سلامت

خواص خوراکی ها

 فرصتهای شغلی

 فروشگاه


Make your flash banner free online
 

تاریخ انتشار چهارشنبه 26 اردیبهشت 1397 :
:


مدیرعامل شرکت زیمنس در توییتی پیش‌دستانه اعلام کرده است: «نمی‌توانیم هیچ سفارش جدیدی از ایران بگیریم. باید واقعیت سیاسی را بپذیریم. من نگران نیستم، حجم فعالیت ما در ایران خیلی محدود است. باید بین منافع و ارزش‎هایمان تعادل برقرار کنیم».




پیش‌تر وزیر خارجه آلمان هم اعلام کرده بود: «اگرچه کشورش خواهان کمک به شرکت‌های آلمانی سرگرم تجارت با ایران است، اما محافظت‌کردن از این شرکت‌ها در قبال آسیب ناشی از اعمال دوباره تحریم‌های آمریکا علیه تهران، دشوار خواهد بود».

مپنا یكی از شركت‌های همكار با زیمنس است. عباس علی‌آبادی، مدیرعامل این شركت، درباره اعلام موضع توییتری مدیرعامل زیمنس می‌گوید: هنوز مواضع این شركت رسما به ما اعلام نشده است.

او همكاری زیمنس و مپنا را فرصتی برای این شركت آلمانی اعلام می‌كند و ادامه می‌دهد: زیمنس باید نگران باشد كه نمی‌تواند با شركت مپنا كار كند. زیمنس خیلی تلاش كرد كه با ما كار كند. لذا اتفاقات اخیر یك محدودیت برای آنهاست و برای ما محدودیتی ایجاد نمی‌كند. ما در دنیا كار می‌كنیم و دو شركت بزرگ می‌خواهند با هم كار كنند. این همكاری موردعلاقه دو طرف بوده و هست. ما مشكلی برای ادامه این همكاری نداریم و امیدواریم آنها هم مشكلات خود را حل كنند.

بهمن صالحی، مدیرعامل صانیر، نیز توقف فعالیت زیمنس در ایران را مسئله‌ای جدی نمی‌داند. او می‌گوید: با خروج زیمنس، ایران زمین‌گیر نخواهد شد، زیرا بعد از جنگ، سطح تكنولوژی در ایران بالا رفته است. با توقف همكاری زیمنس، میزان انرژی و زمانی كه برای دستیابی به تكنولوژی روز دنیا باید صرف كنیم، كمی افزایش می‌یابد. صالحی ادامه می‌دهد: امروزه برای این كشورها را به مشاركت می‌گیریم كه بتوانیم سرعت به‌روزكردن تكنولوژی را به بالاترین حد برسانیم و كمبودهای خود را در حوزه‌های مختلف جبران كنیم. آیا ایران همان‌طور كه مدیرعامل زیمنس گفته، بازار جذابی برای این شركت نیست و این‌قدر جذابیت ندارد كه زیمنس برای باقی‌ماندن در ایران تلاش كند؟

مدیرعامل صانیر در پاسخ به این پرسش می‌گوید: جذابیت ایران برای زیمنس از ابعاد مختلف می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد، اما مهم‌ترین وجهه جذابیت ایران برای این شركت آلمانی این است كه ایران بدون تعارف دروازه یا پیشرو استفاده از تكنولوژی نو در منطقه است و تكنولوژی‌های مختلف با تشویق و بازارسازی ایران، در منطقه ترویج می‌شوند. او ایران را ویترینی خوب برای ترویج تكنولوژی‌های روز، حتی برای كشوری نظیر عربستان كه دسترسی مناسبی به تكنولوژی‌های روز دنیا دارد، معرفی می‌كند.

به گفته صالحی، ایران‌ترانسفو به‌عنوان زیمنس خاورمیانه شناخته می‌شود و یكی دیگر از شركت‌های ایرانی همكار با زیمنس است، همچنین الكتروكویر محصولاتی را تحت لیسانس این شركت آلمانی تولید می‌كند و به دیگر كشورها می‌فروشد.

مدیرعامل صانیر تأكید می‌كند: برخی كشورهای دنیا هیچ‌گاه ایران را به‌عنوان بازار خود فراموش نمی‌كنند. حتی اگر تحت‌تأثیر رفتارهای سینوسی سیاسی در دنیا مجبور به ایجاد توقف در بازار ایران شوند، مفهومش قطع ارتباط و بستن بازار ایران نیست، بلكه در شرایط سیاسی مجبور هستند از دستورات سیاست‌مداران تبعیت كنند و در اولین فرصتی كه پیش می‌آید به ارتباطات خود ادامه می‌دهند، زیرا ایران بازار باثبات منطقه است، حتی اگر در مناسبات سیاسی آن را ناامن نشان دهند.





طبقه بندی: خبر، 
توسط کیانوش
برچسب ها: زیمنس ایران را تحریم کرد،  
.: Weblog Themes By Pichak :.


تمام حقوق این وبلاگ و مطالب آن متعلق به مجله اینترنتی Info Panel می باشد.
قالب وبلاگقالب وبلاگ